Επαγγελματικός Ενημερωτικός Επιμορφωτικός δικτυακός τόπος

Αλήθειες και μύθοι για την παχυσαρκία

Οι παχύσαρκοι εμφανίζονται άτομα υψηλού κινδύνου για την νόσο του κοροναίού
Και ενώ  επίσημες μελέτες δεν έχουν ακόμα εμφανιστεί που να το τεκμηριώνουν , έχει ξεκινήσει ένα κύμα παραφιλολογίας τόσο για την έκταση του προβλήματος όσο και για τις μεθόδους “γρήγορης απώλειας βάρους” ως μέσο αποφυγής του κινδύνου .

Άρθρο που δημοσιεύτηκε την 1ή Ιουνίου στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια ,επιχειρεί να βάλει τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση

“Η παχυσαρκία είναι η υποκείμενη αιτία χρόνιων παθήσεων που βλέπουμε στην πρωτοβάθμια φροντίδα – διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλή χοληστερόλη. Δεν υπάρχει τίποτα που να μην αγγίζει η παχυσαρκία – ακόμη και κατάθλιψη, άγχος, άπνοια ύπνου, PCOS [σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ], γονιμότητα και οστεοαρθρίτιδα. Εάν μπορούμε να ελέγξουμε την παχυσαρκία, μπορούμε να ελέγξουμε όλα αυτά»

Συνεπώς δεν συνιστά έκπληξη το γεγονός ότι η παχυσαρκία μπορεί να είναι ένας βασικός παράγοντας νοσηλείας με COVID-19

Στην συνέχεια η συγγραφέας του άρθρου αναφέρεται σε “κοινές αλήθειες” για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας με ή χωρίς την πανδημία Σκιαγραφούμε τις πιο ενδεικτικές :

Αλήθεια 1:

Δεν υπάρχουν γρήγοροι μέθοδοι αδυνατίσματος , αλλά η παχυσαρκία μπορεί να ελεγχθεί
Όταν χάνουμε ενεργά βάρος, το σώμα μας πιστεύει ότι πεθαίνουμε, οπότε θα πολεμήσει με νύχια και δόντια να το σταματήσει. Όσο πιο κοντά κάποιος φτάνει στην στόχο απώλεια βάρους, τόσο πιο δύσκολο γίνεται.

Αλήθεια 2:

Η καλύτερη διατροφή εξαρτάται από το άτομο
Αυτό που λειτουργεί για ένα άτομο μπορεί να μην λειτουργεί για ένα άλλο, λόγω ενός περίπλοκου συστήματος γενετικής, μεταβολισμού, περιβάλλοντος και άλλων καταστάσεων που μπορεί να έχει ένας ασθενής.

Αλήθεια 3:

Η απώλεια λίγου βάρους μπορεί να φέρει μεγάλα οφέλη για την υγεία
Γενετικά, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να φτάσει σε ένα ιδανικό βάρος, αλλά ο πραγματικός στόχος είναι απλώς η βελτίωση της υγείας. Μελέτες δείχνουν ότι μια μείωση μόνο κατά 10% του σωματικού βάρους είναι τεράστια σε σχέση με τον μειωμένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Αλήθεια 4 :

Η επιστήμη της παχυσαρκίας αλλάζει ραγδαία
Αυτό απαιτεί συνεχή εκπαίδευση σε ετήσια βάση.
Τα σχήματα διατροφής και φαρμάκων που συνταγογραφούνταν για παράδειγμα πριν από πέντε χρόνια είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά που πρέπει να συνταγογραφούνται τώρα.
Για πολλά χρόνια κυριαρχούσε το μοτίβο « χαμηλά λιπαρά, χαμηλά λιπαρά, χαμηλά λιπαρά » και τώρα έχουμε 73 επιστημονικές μελέτες που δείχνουν ότι η δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες είναι η καλύτερη για την απώλεια βάρους….

FACTS AND MYTHS ABOUT OBESITY, EMERGING AS A KEY FACTOR IN COVID-19 HOSPITALIZATION