Επαγγελματικός Ενημερωτικός Επιμορφωτικός δικτυακός τόπος

Αντιοξειδωτικά συμπληρώματα και αθλητισμός

Οχι απλά δεν ωφελούν αλλά μπορεί να κάνουν περισσότερη ζημιά παρά καλό ,είναι το συμπέρασμα μιας ανασκόπησης μελετών
Η αγορά αντιοξειδωτικών είναι μια μεγάλη επικερδής βιομηχανία και εκατομμύρια διατίθενται κάθε χρόνο για κατανάλωση συμπληρωμάτων – όπως βιταμίνες Α, C και E, εκχυλίσματα φρούτων και λαχανικών καθώς και χυμοί.
Τα αντιοξειδωτικά είναι ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των αθλητών και ανθρώπων που ασκούνται εντατικά , καθώς πιστεύεται ότι βοηθούν στη μείωση του μυϊκού πόνου μετά την άσκηση. Επίσης μερικοί άνθρωποι λαμβάνουν αντιοξειδωτικά συμπληρώματα για να βελτιώσουν τη γενική τους υγεία ή να προστατευτούν απο διάφορες μορφές καρκίνου , αν και τα επιστημονικά στοιχεία για αυτό το θέμα είναι σχεδόν ανύπαρκτα .
Σε ένα παρόμοιο συμπέρασμα κατέληξε και μια πρόσφατη επισκόπηση σε σχέση με την χρήση αντιοξειδωτικών για αθλητικούς λόγους
Η επισκόπηση περιελάμβανε 50 μελέτες που εξέταζαν τη σχέση μεταξύ της χρήσης αντιοξειδωτικών και της μειωμένης πίεσης των μυών .
Οι ερευνητές διαπίστωσαν , ότι η συμπλήρωση αντιοξειδωτικών υψηλής δόσης – πέραν της κανονικής συνιστώμενης ημερήσιας δόσης – δεν φαίνεται να μειώνει τον πόνο των μυών μετά από άσκηση ιδίως μετά την τρίτη ημέρα .
Από τις 50 μελέτες , μόνο εννέα ανέφεραν ανεπιθύμητες παρενέργειες όπως διάρροια, δυσπεψία και φούσκωμα.
Ωστόσο η χρόνια χορήγηση αντιοξειδωτικών μπορεί στην πραγματικότητα να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία .
Για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί ότι τα αντιοξειδωτικά συμπληρώματα μπορεί να καθυστερήσουν την επούλωση και την ανάκαμψη από την άσκηση , να παρεμποδίσουν τις προσαρμογές στην εκπαίδευση και ίσως ακόμη και να αυξήσουν τη θνησιμότητα .
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, οι ερευνητές συστήνουν την αποφυγή συμπληρωμάτων και την αντικαταστασή τους με μια ισορροπημένη διατροφή που να περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών σε χρώματα του ουράνιου τόξου.
Οσο για το πόνο που προκαλείται στους μύες μετά από παρατεταμένη άσκηση ,αυτός πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας αποκατάστασης και μπορεί να βοηθήσει σε μακροπρόθεσμο επίπεδο να γίνουν δυνατότεροι και ισχυρότεροι …
Πηγές :
Scotsman