Επαγγελματικός Ενημερωτικός Επιμορφωτικός δικτυακός τόπος

Γιόγκα Επιστημονικά ευρήματα

H γιόγκα μπορεί να προκαλέσει μυοσκελετικό πόνο

Η γιόγκα προκαλεί μυοσκελετικό πόνο στο 10% των ανθρώπων και επιδεινώνει το 21% των υφισταμένων τραυματισμών, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.
 «Ενώ η γιόγκα μπορεί να είναι ωφέλιμη για τον μυοσκελετικό πόνο, όπως κάθε μορφή άσκησης, μπορεί όμως   να προκαλέσει μυοσκελετικό πόνο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, Αναπληρωτής Καθηγητής Ευάγγελος Παππάς από τη Σχολή Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου του  Σίδνεϊ
 «Η μελέτη μας διαπίστωσε ότι η επίπτωση του πόνου που προκαλείται από τη γιόγκα είναι περισσότερο από 10%  ετησίως, γεγονός  που  είναι συγκρίσιμο με το ποσοστό ΄ όλων των αθλητικών τραυματισμών που συνδυάζονται μεταξύ του ενεργού πληθυσμού, ωστόσο οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι μια πολύ ασφαλής δραστηριότητα. Αυτό το ποσοστό τραυματισμού είναι έως 10 φορές υψηλότερο από ότι έχει αναφερθεί παλαιότερα .
 Επίσης,  η γιόγκα μπορεί να επιδεινώσει τον υπάρχοντα πόνο, ενώ το 21% των υφισταμένων τραυματισμών χειροτερεύει κάνοντας γιόγκα, ιδιαίτερα σε  προϋπάρχοντα μυοσκελετικό πόνο στα άνω άκρα» 
 Δεν είναι όμως όλα   τα ευρήματα άσχημα  , καθώς το 74% των συμμετεχόντων στη μελέτη ανέφερε, ότι ο υπάρχων πόνος βελτιώθηκε από τη γιόγκα, υπογραμμίζοντας τη σύνθετη σχέση ανάμεσα στον μυοσκελετικό πόνο και την πρακτική της γιόγκα.
 Ο πόνος που προκαλείται από τη γιόγκα μπορεί να αποφευχθεί με προσεκτικές επιδόσεις και οι συμμετέχοντες  πρέπει να   ενημερώνουν τους δασκάλους  τους για τραυματισμούς που μπορεί να είχαν πριν από τη συμμετοχή τους, καθώς και να ενημερώνουν  και   τους επαγγελματίες    υγείας για την πρόθεσή τους να ασκηθούν στην   γιόγκα.
 "Συνιστούμε οι δάσκαλοι γιόγκα να συζητούν  με τους μαθητές τους  ενδεχόμενους    κινδύνους για τραυματισμό, αν ο μαθητής  δεν ασκείται ευσυνείδητα ,ενώ σε περίπτωση προϋπάρχοντος τραυματισμού ή οποιοδήποτε πόνου ,ειδικά στα άνω άκρα , οι εκπαιδευτές θα πρέπει να διερευνούν τροποποιήσεις    της στάσης  για ασφαλέστερη πρακτική  » συμπλήρωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας 
 Bodywork and Movement Therapies

Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει άτομα με υπέρταση
Προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν σημαντική μείωση της υψηλής πίεσης του αίματος με την πάγια πρακτική της γιόγκα,
σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν στην Επιστημονική Συνάντηση της Αμερικανικής Εταιρείας Υπέρτασης Μάιο του 2013 στο Σαν Φρανσίσκο.
Η μελέτη διάρκειας 24 εβδομάδων, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ασκούνται στη γιόγκα δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα είδαν την αρτηριακή τους πίεση να μειώνεται σημαντικά

Η γιόγκα μειώνει τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Ερευνα υποστηρίζει την προσθήκη της γιόγκα για επικουρική θεραπεία αυτής της χρόνιας φλεγμονώδους νόσου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτής της μελέτης , οκτώ εβδομάδες εντατικής γιόγκα μείωσε σημαντικά τη σοβαρότητα των σωματικών και ψυχολογικών συμπτωμάτων ασθενών με ενεργό ρευματοειδή αρθρίτιδα (RA).
Είναι η πρώτη που εξετάζει πως η άσκηση της γιόγκα επηρεάζει τους βιοδείκτες της φλεγμονής, την κυτταρική γήρανση και το οξειδωτικό στρες, ειδικά σε αυτή την νόσο .
Eurekalert


Εικόνα του σώματος και γιόγκα
 Η γιόγκα βελτιώνει την εκτίμηση της εικόνας του σώματός τους σε νέους ανθρώπους 
 Αυτά είναι τα συμπεράσματα μιας μελέτης που πραγματοποιήθηκε στο Τμήμα Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου της Minnesota .
 Η δυσαρέσκεια του σώματος επικρατεί ιδιαίτερα στους νέους και συχνά αυτό οδηγεί σε σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της διαταραχής του φαγητού, της αύξησης του σωματικού βάρους ενώ με την πάροδο του χρόνου και της κακής ψυχικής υγείας. 
 Αμερικανοί υγειονομικοί θέλησαν να διερευνήσουν τις επιπτώσεις της γιόγκα σε νεαρούς σε σχέση με την εικόνα του σώματος τους 
 Στην μελέτη τους συμμετείχαν 46 νέοι που έκαναν γιόγκα τουλάχιστον 30 λεπτά την εβδομάδα, κατά μέσο όρο, κατά το τελευταίο έτος.
 Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 83% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι η γιόγκα είχε θετικό αντίκτυπο στην εικόνα του σώματός τους.
 Τώρα οι ερευνητές προτρέπουν τα στούντιο και τις σχόλες γιόγκα να αξιοποιήσουν την θετική της επίδραση προκειμένου να συμβάλλουν στην βελτίωση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων. 
 “ Ενθαρρύνετε τους νέους να είναι ευγνώμονες για το σώμα τους .Αν υπάρχουν καθρέφτες στα στούντιο, βεβαιωθείτε ότι τα άτομα τα χρησιμοποιούν εποικοδομητικά και όχι για να κάνουν αρνητικές σκέψεις για τα σώματά τους”.