Επαγγελματικός Ενημερωτικός Επιμορφωτικός δικτυακός τόπος

Ταϊλανδέζικοι μεσημβρινοί

Sip Sen – Μεσημβρινοί -Σημειώσεις σεμιναρίου (Παναγέα Β)

Στην Ταϊλανδική διάλεκτο, Sen σημαίνει «γραμμή». Οι Ταϊλανδέζικοι μεσημβρινοί καλούνται Sen, και οι βασικοί που χρησιμοποιούνται στη μάλαξη είναι δέκα. .

Σύμφωνα με την Ταϊλανδέζικη ιατρική θεωρία, η οποία συνιστά αυτόνομο σύστημα, όλοι οι μεσημβρινοί πηγάζουν από τον ομφαλό, που είναι το κέντρο του ανθρώπινου σώματος. Αυτό αιτιολογείται με το σκεπτικό ότι στη μήτρα της μητέρας μας τρεφόμασταν μέσω του ομφάλιου λώρου.
Τα Sen συγγενεύουν με τα νάντι της Αγιουρβέδα περισσότερο, παρά με τους κινέζικους μεσημβρινούς. Κάθε Sen φέρει ορισμένα σημεία-κλειδιά. Τα Sen δεν αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα όργανα όπως οι Κινέζικοι μεσημβρινοί, αλλά σε όλα τα όργανα που βρίσκονται στην πορεία τους

Η εργασία στα sen γίνεται σε 5 βήματα:
Διάταση (άνοιγμα της γραμμής)
Περπάτημα με παλάμες (ζέσταμα της γραμμής)
Περπάτημα με αντίχειρες (εργασία στη γραμμή και στα σημεία της)
Περπάτημα με παλάμες (ζέσταμα της γραμμής)
Διάταση (άνοιγμα της γραμμής)
Χαρακτηριστική είναι η εργασία των Sen στα πόδια. Υπάρχουν 3 γραμμές στην εξωτερική επιφάνεια του ποδιού και 3 στην εσωτερική.

Ταϊλανδέζικη μάλαξη- Η σωματική στάση και οι θέσεις του μασέρ
Το ταϊλανδέζικο μασάζ έχει προνόμιο της συνεχούς κίνησης, που σύντονα μοιάζει με χορό, και αυτή είναι που σε πρώτο επίπεδο προστατεύει το μασέρ. Η στατική και επαναληπτική κίνηση που συμβαίνει σε ορισμένα είδη μασάζ που εφαρμόζονται σε κρεβάτι θα ήταν αφόρητη και καταπονητική για τα γόνατα και τη μέση σε μια θεραπεία όπως το ΤΗΑΙ.
Οι θέσεις και οι τεχνικές εφαρμόζονται με το γενικό κανόνα πως όλη η δύναμη που εφαρμόζει ο μασέρ έρχεται από το κέντρο του σώματός του, τον αφαλό (Hara) και με τη βοήθεια της βαρύτητας της γης. Τα χέρια του θεραπευτή πρέπει να είναι ίσια αλλά με ελαφρώς λυγισμένους αγκώνες. Τότε οι πιέσεις είναι κάθετες και με την ώθηση από το κέντρο Hara εφαρμόζεται σωστά η τεχνική.
Τέλος, ο συνειδητός και ο ρυθμικός συντονισμός στις κινήσεις, σε συνδυασμό με την αναπνοή του δέκτη και του θεραπευτή είναι αυτή που εισάγει τη διαλογιστική διάσταση του μασάζ ικανή να θεραπεύσει σε βάθος σώμα, νου και συναίσθημα.

Βασικές τεχνικές δακτυλοπίεσης με τον αντίχειρα και τις παλάμες:
Α) Διπλός αντίχειρας Β) Αντίχειρες τριγωνικά
Α) Μονή παλάμη Β) Διπλή παλάμη Γ) Elephant walk

Επίσης εφαρμόζονται οι τεχνικές:
Α) Θωπείες
Β) Ανατρίψεις με πήχεις και αγκώνες

Luk pra kob
Στην Ταϊλάνδη, τα επιθέματα βοτάνων καλούνται luk pra kob, δηλαδή «μπάλα πίεσης που περιέχει φυτά».
Τα επιθέματα αποτελούνται από ένα συνδυασμό θεραπευτικών βοτάνων, τα οποία τοποθετούνται σε ένα πουγκί. Αυτά τα πουγκιά θερμαίνονται στον ατμό και τοποθετούνται απευθείας στο δέρμα. Είναι ιδιαίτερα ευεργετικά για το μυϊκό πόνο, ενώ ανακουφίζουν και από το στρες. Ανάλογα με το συνδυασμό των βοτάνων, ενδείκνυνται ακόμα και για το κοινό κρυολόγημα.

Παρασκευή και χρήση
Κατ’ αρχήν, ετοιμάζουμε το μίγμα των επιθεμάτων. Αναμιγνύουμε τα βότανα που θα χρησιμοποιήσουμε σε μια γαβάθα. Κατόπιν, τοποθετούμε ποσότητα ίση περίπου με τη γροθιά μας σε ένα τετράγωνο λευκό βαμβακερό ύφασμα διαστάσεων 50 Χ 50 εκ.
Σχηματίζουμε μία «μπάλα» με το ύφασμα και τα βότανα κι έπειτα στρίβουμε το εναπομένον ύφασμα και τα δένουμε με σπάγκο.
Αφού δέσουμε τα επιθέματα (εν γένει χρειαζόμαστε 2 για κάθε συνεδρία), τα τοποθετούμε σε ατμομάγειρα, προκειμένου να θερμανθούν. Μόλις αναδυθεί το άρωμά τους (εν γένει μετά από 10-15 λεπτά), είναι έτοιμα.