Διατροφή και ψυχική υγεία

Διατροφική ψυχιατρική : Ενα νέο πεδίο έρευνας  & παρατήρησης 
Η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την ψυχική υγεία και την ευημερία, επιβεβαιώνει μια ανασκόπηση μελετών , ωστόσο οι ερευνητές προειδοποιούν ότι τα επιστημονικά στοιχεία για πολλές δίαιτες είναι ακόμα συγκριτικά αδύναμα .

Η διεπαφή μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου απο τη μια μεριά , και της δίαιτας και της ψυχικής υγείας από την άλλη , συνιστά μια συναρπαστική εξέλιξη στον τομέα της βιολογικής ψυχιατρικής που έχει αποκτήσει ορμή την τελευταία δεκαετία.

Έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις για μια σχέση μεταξύ μιας κακής διατροφής και της επιδείνωσης των διαταραχών της διάθεσης, συμπεριλαμβανομένου του άγχους και της κατάθλιψης.

Ωστόσο, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανασκόπηση μελετών, πολλές κοινές πεποιθήσεις σχετικά με τις επιπτώσεις ορισμένων τροφίμων σε ότι αφορά την υγεία δεν υποστηρίζονται από αξιόπιστα στοιχεία.

Πολλά πορίσματα υψηλής ποιότητας (κυρίως από μελέτες σε ζώα) έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά κορυφαίας κατάταξης τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη συγκριτική έλλειψη αξιόπιστων στοιχείων σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η διατροφή και η ψυχική υγεία συνδέονται στον άνθρωπο. Αυτό αφήνει περιθώρια για κερδοσκοπία και ατελή επιστήμη.
“Υπάρχει μια γενική πεποίθηση ότι οι διατροφικές συμβουλές για την ψυχική υγεία βασίζονται σε συμπαγή επιστημονικά στοιχεία. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί ότι συγκεκριμένες διατροφές ή συγκεκριμένα συμπληρώματα διατροφής συμβάλλουν στην ψυχική υγεία.”

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι, ενώ ορισμένα τρόφιμα μπορούν να συσχετιστούν με μια κατάσταση ψυχικής υγείας, αυτό μας λέει ελάχιστα για το γιατί το τρόφιμο προκαλεί αυτό το αποτέλεσμα.
Συνεπώς , η ανάγκη σύνδεσης των επιπτώσεων της ψυχικής υγείας με αποδεδειγμένες διατροφικές αιτίες πρέπει να αποτελέσει το επίκεντρο της μελλοντικής έρευνας στη διατροφική ψυχιατρική.

“Οι επιπτώσεις της δίαιτας στην ψυχική υγεία είναι πραγματικές, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να περάσουμε σε συμπεράσματα με βάση προσωρινά στοιχεία. Χρειαζόμαστε περισσότερες μελέτες σχετικά με τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της καθημερινής διατροφής “.

ΠΗΓΕΣ : European Neuropsychopharmacology
Nutritional psychiatry: Towards improving mental health by what you eat