Επαγγελματικός Ενημερωτικός Επιμορφωτικός δικτυακός τόπος

Προσοχή σε συμπληρώματα με καφεΐνη

Τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν υψηλά επίπεδα καφεΐνης μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο για την υγεία
Αυτό προκύπτει από μελέτη του Εθνικού Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας της Ολλανδίας RIVM

Σύμφωνα με το RIVM ,αυτά τα συμπληρώματα χρησιμοποιούνται συχνά για πιο έντονη άσκηση, απώλεια βάρους γρηγορότερα ή για καλύτερη συγκέντρωση. Όταν η πρόσληψη καφεΐνης είναι πολύ υψηλή, μπορεί να εμφανιστούν επιδράσεις όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο πονοκέφαλος και η ανησυχία.

Ασφαλή επίπεδα

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων EFSA , έχει καθορίσει μια μέγιστη ποσότητα καφεΐνης που είναι ασφαλής για κατανάλωση για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες.
Για ενήλικες, για παράδειγμα, η ασφαλής ημερήσια ποσότητα ισούται με τέσσερα έως έξι φλιτζάνια καφέ.

Εκτός από τα συμπληρώματα διατροφής, οι άνθρωποι καταναλώνουν επίσης καφεΐνη μέσω τροφίμων όπως ο καφές, το τσάι και η σοκολάτα. Ο συνδυασμός τέτοιων τροφίμων με συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει στην ταχύτερη υπέρβαση της ασφαλούς πρόσληψης καφεΐνης.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν υπάρχει νομικό όριο για τη μέγιστη ποσότητα καφεΐνης στα συμπληρώματα διατροφής.

Το Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και Αθλητισμού της Ολλανδίας (VWS),ενδέχεται να χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης για να υποβάλει αίτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τον περιορισμό της χρήσης καφεΐνης σε συμπληρώματα διατροφής στην Ευρώπη.

RIVM Risk assessment of caffeine in food supplements

Σχετικά θέματα