Η γιόγκα είναι μια χρήσιμη επιλογή για ηλικιωμένους

Η γιόγκα μπορεί να είναι μια αποτελεσματική επιλογή σε ηλικιωμένους που θέλουν να διατηρήσουν καλή σωματική και ψυχική υγεία.

Μια ανασκόπηση 22 κλινικών δοκιμών που δημοσιεύτηκε στο Medical News Today , διαπιστώνει ότι η πρακτική της γιόγκα μπορεί να βελτιώσει πολλές πτυχές της σωματικής και ψυχικής υγείας στους ηλικιωμένους.

Η γιόγκα , αυξάνει σε δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο ως εναλλακτική πρακτική ευεξίας.
Ο ενθουσιασμός με τον οποίο άνθρωποι περιγράφουν την ευεργετική επίδραση της γιόγκα στην ψυχική και σωματική τους υγεία , έχει κινήσει το ενδιαφέρον πολλών ερευνητών που θέλουν να ελέγξουν εάν τα οφέλη είναι πραγματικά.
Και ήδη αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι διαφορετικές πρακτικές γιόγκα είναι σε θέση να βελτιώσουν τη γενική αίσθηση ευεξίας ενός ατόμου, καθώς και διάφορες πτυχές της σωματικής του υγείας.

Τώρα, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στο Ηνωμένο Βασίλειο ,ανέλυσαν τα ευρήματα 22 κλινικών δοκιμών που αξιολογούσαν τα οφέλη της πρακτικής γιόγκα σε υγιείς ηλικιωμένους.

Οι κλινικές δοκιμές εξέταζαν τα αποτελέσματα ποικίλων προγραμμάτων γιόγκα – με διάρκεια προγράμματος μεταξύ 1 και 7 μηνών και ατομική διάρκεια συνεδρίας μεταξύ 30 και 90 λεπτών – τόσο στην ψυχική όσο και στην σωματική ευεξία.

Η γιόγκα έχει μεγάλες δυνατότητες για τη βελτίωση της υγείας
Οι Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν πως σε άτομα με ηλικία τα 60 χρόνια και άνω , η πρακτική της γιόγκα – σε σύγκριση με τη μη σωματική δραστηριότητα – βοήθησε στη βελτίωση της φυσικής τους ισορροπίας, της ευελιξίας της κίνησης και της αντοχής των άκρων. Επίσης, μείωσε την κατάθλιψη, βελτίωσε την ποιότητα του ύπνου και ενίσχυσε τη ζωτικότητά τους.

Επιπλέον, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες που ασκούσαν γιόγκα αντιλαμβανόταν την σωματική και ψυχική τους υγεία ως ικανοποιητική.
Σε σύγκριση με άλλες ελαφρές σωματικές δραστηριότητες, όπως το περπάτημα, η γιόγκα φάνηκε να βελτιώνει αποτελεσματικότερα τη σωματική δύναμη των ηλικιωμένων, να βελτιώνει την ευελιξία του σώματος και να μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης .

» Με βάση τη μελέτη αυτή, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η γιόγκα έχει μεγάλες δυνατότητες βελτίωσης σημαντικών σωματικών και ψυχολογικών αποτελεσμάτων σε ηλικιωμένους ενήλικες. .

Η γιόγκα είναι μια ήπια δραστηριότητα που μπορεί να τροποποιηθεί για να ταιριάζει σε όσους πάσχουν με ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία »

«Ένα μεγάλο μέρος των ηλικιωμένων είναι ανενεργό και δεν ανταποκρίνεται στις συστάσεις για ισορροπία και ενίσχυση μυών που έχουν τεθεί από κυβερνητικές και διεθνείς οργανώσεις υγείας. Εντούτοις, η γιόγκα μπορεί να είναι μια εύκολη, προσαρμόσιμη και ελκυστική μορφή σωματικής άσκησης και δεδομένου ότι τα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι μπορεί να είναι επωφελής για την υγεία οικοδομείται, η ένταξη σε πρόγραμμα γιόγκα μπορεί να είναι μια καλή επιλογή για τους ηλικιωμένους ενήλικες που θέλουν να παραμείνουν σε φόρμα – τόσο σωματικά όσο και διανοητικά«.