Φυτοφαγία & λειτουργία του εγκεφάλου

Η επιλογή μιας δίαιτας με βάση τα φυτά μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι κακή για την υγεία του εγκεφάλου, ειδικά εάν υπάρχει χαμηλή πρόσληψη χολίνης

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ Nutrition, Prevention & Health, διαιτολόγοι κρούουν το κώδωνα του κινδύνου για την χαμηλή πρόσληψη ενός βασικού θρεπτικού συστατικού που εμπλέκεται στην υγεία του εγκεφάλου αυτής της χολίνης .

Η χολίνη είναι μια απαραίτητη διαιτητική θρεπτική ουσία, αλλά η ποσότητα που παράγεται από το συκώτι δεν αρκεί για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του ανθρώπινου σώματος.
Η χολίνη είναι κρίσιμη για την υγεία του εγκεφάλου, ιδιαίτερα κατά την ανάπτυξη του εμβρύου.
Επίσης, επηρεάζει τη λειτουργία του ήπατος, με ελλείψεις που συνδέονται με τις ανωμαλίες του μεταβολισμού των λιπών στο αίμα καθώς και με την περίσσεια κυτταρικών
βλαβών των ελεύθερων ριζών .

Οι κύριες πηγές πρόσληψης χολίνης βρίσκονται στο βόειο κρέας, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα ψάρια και το κοτόπουλο, με πολύ χαμηλότερα επίπεδα σε ξηρούς καρπούς, φασόλια και σταυροειδή λαχανικά, όπως το μπρόκολο.

Το 1998, αναγνωρίζοντας τη σημασία της χολίνης, το αμερικανικό ινστιτούτο ιατρικής συνέστησε ελάχιστες ημερήσιες δόσεις που κυμαίνονταν από 425 mg / ημέρα για γυναίκες έως 550 mg / ημέρα για τους άνδρες και 450 mg / ημέρα και 550 mg / ημέρα για έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες, αντίστοιχα, λόγω του κρίσιμου ρόλου που έχει η θρεπτική ουσία στην εμβρυϊκή ανάπτυξη.
Το 2016, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων δημοσίευσε παρόμοιες καθημερινές απαιτήσεις.
Ωστόσο, οι εθνικές διατροφικές έρευνες στη Βόρεια Αμερική, την Αυστραλία και την Ευρώπη δείχνουν ότι η συνήθης πρόσληψη χολίνης, κατά μέσο όρο, δεν ανταποκρίνεται στις συστάσεις αυτές.

Οι συντάκτες της μελέτης επίσης επισημαίνουν πως ενώ πρώτη -στα χρονικά – έκθεση (EAT-Lancet) για την κατάρτιση ενός υγιεινού σχεδίου για τα τρόφιμα με βάση την προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, είναι σημαντική , ο περιορισμός πρόσληψης πλήρους γάλακτος, αυγών και ζωικών πρωτεϊνών που συνιστά μπορεί να επηρεάσει την πρόσληψη χολίνης.